joi, 14 octombrie 2010

Cadarca 2006 Wine Princess

Atentie, nu va voi vorbi de Cadarca Reserve de la Wine Princess, ci de sora ei aparent mai saraca, pe care am gasit-o in supermarket la un pret foarte decent - sa tot fi fost vreo 32 de lei.

Am simtit ca ma intalnesc cu un vin bun de cum am turnat-o in pahar: culoarea ii e rubinie, iar aromele frumoase si destul de complexe - fruct cu note piperate si florale, totul acompaniat cu delicatete de o senzatie subtila de vanilie. Sincer, aromele astea m-au facut sa vreau sa-i dedic niste randuri mai poetice, dar se pare ca nu-mi iese - din punctul asta de vedere, vinul imi este superior.

Spre deosebire de multe alte vinuri incercate de mine anul asta, gustul reuseste sa continue cu succes senzatiile olfactive. Atacul  e fructat - cirese amare sau visine - apoi urmeaza lemn, care e poate un pic prea puternic pentru preferintele mele. Iar dupa lemnul asta destul de robust vine o senzatie florala si poate un pic amara, dar care imi place foarte mult - fiindca apare surprinzator dar ramane in acelasi timp subtila. Postgustul nu e spectaculos prin nimic, dar nici nu strica impresia generala.

Cadaraca asta mi s-a parut un vin foarte bine balansat, cu suficienti tanini, o aciditate buna si un pic de zahar rezidual care sa-i sustina aromele. Dar ce e mai important e ca are farmecul ei - desi iti da initial doar senzatia de vin simplu, dar bine structurat,  isi dezvaluie apoi arome surprinzatoare, care - cum am mai zis - plac fara sa iasa excesiv in evidenta. Ii dau 80 de puncte, cu mentiunea ca ar mai putea evolua destul de bine la sticla pentru cativa ani.

Am devenit foarte curios sa vad cum e varianta Reserve - si sper ca va voi scrie cat de curand si despre ea. Asta daca nu voi fi dat afara din casa, dar nu are rost sa intram aici in cu totul alta poveste. :)

5 comentarii:

  1. Ma bucur ca ti-a placut si ca ai nimerit o sticla buna, ca rin magazinele tarii sunt si de alt fel. Exista si o varianta premium, tot de 60 de lei, dar trebuie sa te dai de trei ori peste cap ca s-o gasesti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos George, un blog nou despre vin si tu nu zici nimic... :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Mea culpa! Il am in blogroll de ceva timp, totusi:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Gasiti vinul (Cadarca Premium)la mine in magazin la Sinaia,Republicii 38 la un pret decent pentru vinul respectiv (55 lei),livram si acasa prin curier rapid,de altfel la noi gasiti toata gama Wine Princess la preturi cu mult sub retele de retail.Nu vreau sa sune ca o reclama dar avem diferente de aprox 10 lei/sticla mai putin decat marile magazine.

    RăspundețiȘtergere