luni, 6 decembrie 2010

In vizita la SERVE

Cum nu am exclusivitate asupra acestui subiect, iar altii mi-au luat-o deja inainte, voi incerca sa scriu despre ce mi s-a parut interesant la vizita de sambata la crama celor de la S.E.R.V.E. Foarte pe scurt, daca nu stiti despre ce e vorba, iata povestea: intr-o zi ploiasa de inceput de decembrie, am fost urcat in autocar impreuna cu alti bloggeri, transportat la Ceptura, imbibat cu vin si umplut cu mancare buna, iar apoi trimis acasa cu cateva sticle cadou-amintire. Ma rog, sa zicem ca la partea cu imbibatul contributia mea a fost una decisiva, intrucat de la un punct incolo nu prea am refuzat sa mi se umple paharul.

In primul rand, gazdele merita felicitate pentru felul cum s-au descurcat cu o ceata de bloggeri insetati (de cunoastere) si flamanzi (de adevar), dar si pentru interesanta organizare a degustarii, menita sa puna in valoare un vin pe care l-a laudat mai toata lumea prezenta acolo. E vorba de Cuvee Alexandru, vin facut in 2007 dintr-o mica parcela de vie veche de 40 de ani, parcela care azi nu mai are varsta - pentru ca nu mai este. Acest Cabernet Sauvignon imblanzit de nitica Feteasca Neagra s-a dorit a fi star-ul intalnirii, si este intr-adevar o licoare care nu te poate lasa indiferent. E un vin care va fi probabil pus pe piata anul viitor - are potential sa devina mai bun decat este deja, dar poate ca doi ani de invechire i-ar prinde si mai bine. Eu unul m-am simtit cumva impartit in doua in privinta lui - desi l-am apreciat, o evolutie spre arome mai putin intens fructate l-ar face, din punctul meu de vedere, exceptional. In orice caz, e un vin care m-a facut foarte curios, si odata ce va fi lansat pe piata voi face tot posibilul sa-l cumpar si sa scriu despre el.

Insa nu ar fi drept sa vorbesc doar despre Cuvee Alexandru - fiindca au mai fost prezentate destule vinuri recomandabile. Pe Cuvee Charlotte din 2007 o cunosteam si o apreciam deja, insa surprize placute s-au dovedit a mai fi si Feteasca Neagra 2007 din gama Terra Romana, dar si un Chardonnay aflat inca in copilarie (2010), degustat direct din butoi, care m-a impresionat prin aromele intense de fructe exotice, completate fericit de o mineralitate si aciditate excelente. Si ca tot am vorbit de arome intense, rose-ul Terra Romana 2010 a fost o surpriza foarte placuta - amintind de trandafiri si tot felul de fructe dulci. Si nu in cele din urma, Cuvee Charlotte 2008 promite destul de mult, dar mai trebuie un pic imblanzita.

Pe final as vrea sa revin insa un pic la Feteasca Neagra, pentru a aduce completari unei postari mai vechi. Daca atunci vorbeam in termeni nu foarte magulitori de exemplarul de Vinul Cavalerului din 2008, Feteasca din gama Terra Romana (superioara ca pret) a aceluiasi an s-a dovedit a fi una destul de reusita - fara a fi remarcabila. Eu personal am apreciat-o pe cea din 2007 (an care a fost unul foarte bun pentru regiunea Dealu Mare) - un vin echilibrat, complex, fin, pe care il consider unul din exemplarele cele mai reusite ale acestui soi indelung chinuit. Cea din 2009 promite de asemenea, dar inca mai are nevoie de timp pentru a fi scoasa pe piata. In orice caz, senzatia e inca una de inconstanta, chiar si in gama de top (Terra Romana) - insa ramane de vazut in ce fel o vie mai matura va ajuta pe viitor in privinta asta.

Ar fi destule de spus si despre mancare - care de altfel a fost stralucitoare - dar scopul acestui blog nu e sa faca pofta de mancare greu de gasit (si gatit), ci de vin. Voi incheia aici, multumindu-le gazdelor pentru eforturile mari pe care le-au facut pentru ca totul sa iasa bine - si chiar a iesit bine. Si neaparat trebuie sa le mai multumesc si celor din asociatia vestik, aflati in formatie incompleta, pentru compania foarte placuta si discutia interesanta.

P.S.: Nu voi da niciun punctaj vinurilor degustate, fiindca mi se pare mai corect sa punctez vinul cumparat de mine. Insa recomand cu incredere toate vinurile mentionate in al treilea paragraf. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu