joi, 2 decembrie 2010

Tiflisi Marani - Saperavi 2007

Din ciclul "Ruleta romaneasca - un nou vin cumparat din supermarket", voi prezenta azi un vin venit de la poalele muntilor Caucaz - din provincia Kakheti a Georgiei. Saperavi e numele strugurelui, dar denumirea asta denota si o invechire de maxim un an in butoi de stejar (celalalte variante fiind Kindzmarauli - 2 ani si Mukuzani - 3 ani sau chiar mai mult). M-am multumit deci cu varianta entry-level, fiind curios sa vad ce poate face strugurele asta fara prea mult ajutor.

Culoarea e un rosu-sangeriu intens, atragator. Aromele sunt dominate initial de fructe de padure, struguri negri proaspat zdrobiti, piper; iar dupa o scurta aerare ies la iveala visine, prune si coaja de paine bine coapta. Ce mi-a placut cel mai mult e ca toate aromele astea au o calitate proaspata, intensa.

Vinul e destul de suplu, cu tanini mai catifelati decat ma asteptam. Prima impresie gustativa e de prune, apoi fructe negre de padure, dar si o discreta aroma un pic ciudata, rurala, de animal domestic. Finalul aminteste de dude, visine si piper alb.


Ca senzatie generala, pare un vin bine echilibrat, ajuns la maturitate. Mie mi s-a parut destul de bun si interesant pentru banii dati - chiar daca nu e foarte complex, e usor de baut si un pic neobisnuit. Bineinteles, acel "neobisnuit" poate insemna pur si simplu un defect - dar eu am sa-l pun deocamdata pe seama specificitatii soiului. Si am sa-i dau 77 de puncte.

Later edit: Am observat de-abia dupa publicare ca l-au mai baut si altii (vezi si comentariile).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu