sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Corcova - Merlot & Cabernet Sauvignon 2008

Cupajul de Merlot & Cabernet Sauvignon 2008 de la Corcova (mai precis, Roy & Damboviceanu) pare a fi rodul unei investitii serioase a unor oameni probabil pasionati de vin si in mod sigur priceputi la afaceri. Afisele lor publicitare au umplut Bucurestiul, vinurile lor stau cocotate pe rafturile cele mai vizibile din magazin, bloggerii au primit sticle pentru degustare inaintea lansarii, iar etichetele imbina foarte bine eleganta cu atractivitatea. Asa ca o sticla din acest cupaj a devenit ultima achizitie bahica a lui 2010. Intrebarea era simpla - este vinul demn de publicitatea care i se face?

Culoarea e un rosu intens cu nuante violacee, ce pare sa promita lucruri bune. Olfactiv, domina fructele negre de padure si visinele, completate de note vegetale de ardei si piper negru. Mai e si ceva mineral acolo, iar cu putina atentie se simte chiar o usoara nota de eucalipt, caracteristica pentru Cabernet Sauvignon. (Daca ma veti intreba de unde stiu cum miroase eucaliptul, exista doua posibile raspunsuri. Primul e un pic neserios, dar e bun pentru nostalgici - numele Seagull va spune ceva? Al doilea e mai ancorat in prezent - uleiul esential de eucalipt nu e o chestiune tocmai greu de cumparat.)

Dar sa revin la vin. :) Dupa un nas foarte promitator, atacul aduce a visine si fructe de padure, echilibrate de o nota astringenta, apoi evolueaza spre afine si coaja de paine, ce raman si in postustul de lungime medie. Cu alte cuvinte, nu veti descoperi o simfonie de arome. Ce e insa de remarcat la cupajul celor de la Corcova e echilibrul. Taninii sunt foarte prezenti, dar catifelati, iar impreuna cu aciditatea bine dozata complementeaza o gama de arome in care nu apar doar fructe, ci si sugestii minerale, vegetale si lemnoase.

Pe scurt, cupajul celor de la Roy & Damboviceanu e un vin interesant, usor de baut si care are sanse sa creasca in timp - 82 de puncte. Tinand cont si de rose-ul si Chardonnay-ul produse tot de ei (licori despre care nu am scris inca), probabil ca asistam la nasterea unui producator ce nu va face doar bani, ci si vinuri bune.

5 comentarii:

  1. ... si inca n-ai incercat Syrah-ul :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Sorin, si eu am ramas cu aceeasi impresie, un debut frumos, promitator.
    Alin, pe mine nu m-a lasat paf syrahul, poate nu-s eu mare iubitot de syrah, da' la Goodwine tot baiatul asta robust mi-a placut cel mai mult. Bine, am si avut material didactic, am tot incercat vreo 8 sticle pana acum:)

    RăspundețiȘtergere
  3. George, imi plac oamenii studiosi. :) Pe domnul Syrah nu l-am incercat, dar daca pun mana pe el nu scapa.

    RăspundețiȘtergere
  4. @George,

    Eu gasesc Syrah-ul mai pe gustul meu decat cupajul rosu, dar e drept ca tu se pare ca ai studiat mai in detaliu problema :)).

    RăspundețiȘtergere
  5. cand l-am degustat prima oara, prin septembrie, dadea alcoolul in fata fructelor.

    de sarbatori paraca s-a mai estompat. daca il tii putin la rece uiti de problema. poate la primavara se infrateste mai bine.

    RăspundețiȘtergere