joi, 17 februarie 2011

Feteasca Neagra Cocosul 2009 - alt vin?

Daca ati citit postarea initiala despre aceasta Feteasca Neagra ati constatat ca n-am fost prea bucuros s-o intalnesc. Probabil la fel de putin bucurosi s-au simtit si cei de la Recas, din moment ce mi-au trimis prompt o mostra pentru comparatie.

Nu am sa va tin in suspans - raceala mi-a trecut, l-am baut si nu e alt vin fata de cel incercat prima oara. Insa e in mod sigur mult mai in forma! Culoarea e intensa de data asta, un rosu-purpuriu destul de inchis. Mirosul vine cu aceleasi fructe de padure si prune, insa spre bucuria mea notele lactate-fermentate au disparut. Aerarea aduce mai intai visine, apoi cerneala si piele. Gustativ, mi-a atacat papilele cu coacaze negre si prune, a continuat cu o senzatie neobisnuita de catina, dizolvandu-se lung si placut in impresii de cirese amare si prune coapte, insotite de stropul necesar de piper. De altfel - ma repet - vinul mi se pare destul de asemanator cu cel baut prima data. Exista insa doua diferente care schimba radical perceptia: absenta senzatiilor initiale neplacute si aciditatea mult mai sprintara, care sustine intreg ansamblul si-i da coerenta.

As zice ca vinul asta e elegant si un pic rustic in acelasi timp, daca o astfel de combinatie este posibila. Elegant prin echilibru si prospetime, rustic prin prezenta destul de discreta a senzatilor dulci si prin aromele intense si un pic neobisnuite de catina. Imi place stilul asta de vin: nepretentios dar echilibrat si interesant, diferit de marea masa a vinurilor "moderne" si totusi usor de baut. 83 de puncte.

Ce ma mahneste e ca a fost nevoie sa primesc sticla direct de la producator pentru a bea un vin pe care sa-l apreciez. Nu cred ca asta e la indemana consumatorului de rand, iar daca n-as fi scris acest blog in mod sigur nu mi s-ar fi intamplat. Tocmai de asta, recomand sa il cumparati fie de la magazinele Cramelor Recas, fie dintr-un alt magazin in care chiar aveti incredere. Super/hyper-marketul nu pare cea mai buna optiune, cu toate ca exista unele unde conditiile de pastrare sunt relativ decente. Iar celor de la Recas - nu e pacat ca vinul asta pentru care in mod evident s-a muncit sa moara prin rafturi inundate de lumina si caldura? Se poate schimba ceva in privinta asta?

Un comentariu:

  1. Salut,
    Subscriu la vesnica problema a supermarket-urilor romanesti. Nu sunt cazuri singulare de vinuri cu review-uri superbe care m-au dezamagit total cand au fost cumparate din hipermarket. Cu alte ocazii le-am baut in restaurante sau cumparate din magazine specializate si experianta a fost total diferita. Cred ca toti producatorii ar trebui sa insiste sa li se ofete conditii cat mai decente altfel vor fi nevoiti sa trimita in supermarket doar vinurile entry (cum sa cumpar o Cadarca din 1990 pe care o vad de vreo cateva luni pe acelas raft, in picioare, lumina, la temperatura camerei ?)

    RăspundețiȘtergere