luni, 7 februarie 2011

Feteasca Neagra Cocosul Recas - 2009?

Ce e mai placut intr-o seara rece de februarie, dupa cateva ore de mers pe jos prin zapada topita, decat un pahar de vin bun? In cazul asta, unicul candidat la titlul de "vin bun" a fost Feteasca Neagra din gama Cocosul a celor de la Recas, anno domini 2009, dupa cum o timida inscriptie a unei imprimante cu laser lasa sa se inteleaga. Sa vedem cum s-a descurcat.

Culoare rosu-purpuriu, de intensitate medie. In nas am simtit multa pruna si fructe de padure, pe langa care se mai cuibarise si un iz neplacut de lactate fermentate, din fericire disipat cu timpul. De altfel, dupa vreo ora de aerare lucrurile stateau chiar bine. Aromele initial intense devenisera elegante, ajutate fiind si de impresii de piele si cerneala. Gustativ, pe langa asteptatele fructe de padure si prune, m-a surprins o nuanta destul de puternica de catina, foarte evidenta in atac, alaturi de o nu foarte puternica impresie piperata. Postugustul a fost lung, dominat de pruna, lasata sa se exprime in voie de taninii blanzi.

As caracteriza-o ca pe o feteasca neagra destul de domestica, care nu-si propune (sau nu reuseste) sa ajunga prea departe. Din cauza aciditatii blande, domolite de o fermentatie malolcatica completa si a taninilor destul de fini si putin abundenti, nici nu-ti dai seama cand s-a golit paharul, sticla sau alte posibile recipiente. Dar nu cantitatea ma interesa pe mine. Vinul s-a dovedit a fi, din toate punctele de vedere, neinteresant. A fost creat probabil pentru consumatorul fara mari pretentii, care se bucura cand intalneste un vin lipsit de tanini si nu prea acid, dar care nu vrea nici suc de fructe. Sau poate pur si simplu asa a iesit. In plus, a parut un pic afectat de timpul de-acum destul de lung petrecut prin rafturi bine luminate de hypermarket. Eu unul nu-l recomand, mai ales pentru pretul la care e vandut.

Later edit: In urma degustarii unei mostre primite direct de la producator, opinia mea despre acest vin s-a schimbat semnificativ in bine - e in mod sigur recomandabil (aici puteti citi mai multe detalii). Tinand insa cont de experienta descrisa mai sus, nu pot sa recomand sa-l cumparati din supermarket - o sursa mai buna ar putea fi magazinele celor de la Cramele Recas.

7 comentarii:

  1. Nu inteleg...defect de depozitare sau nu? Am vazut comentarii mult mai favorabile. Merita incercat direct de la producator? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Vinul era in mod sigur OK dupa o ora de aerare.

    Eu am vazut comentarii si mai favorabile, si mai putin favorabile. Poate ca nu m-a impresionat si din cauza timpului lung petrecut la raft, timp care, fara sa fi adus un defect evident, s-ar putea sa-i fi luat din calitati.

    Nu stiu daca merita incercat sau nu de la producator, eu l-am gustat doar din supermarket. In orice caz, daca esti curios, orice vin merita incercat, indiferent de ce as scrie eu despre el. Nu sunt o somitate. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru raspuns, o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. V-ati gandit sa puneti frunza lui Udrea, sunteti de-a dreptul lingusitori pana la D-zeu!!!!!!
    vaiiiiiiiiiiii si-amar, nu stiti ce sa mai inventati....!!!??

    RăspundețiȘtergere
  5. Am gustat din vinurile Recas, darrrr sincer nici unul nu e ca si cel de la bunica, din strugurii de la streasina casei......
    Acesta e cel mai bun vin, facut acasa!!!!!Imi pare rau, dar asta-i adevarul, fara sa se supere cei de la Recas!

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmm, cred ca e nevoie de niste reguli pe blogul asta. Sunt si-asa destul de invadat de intreg circul mediatic creat in jurul unor oameni, ce-i drept, demni de circ. Nu vreau comentarii legate de politica aici. Daca aveti probleme cu guvernantii, faceti cumva sa-i schimbati (aici va pot asigura de tot sprijinul). Dar nu veniti sa faceti comentarii pe blogu' asta.

    Daca mai apare vreun comentariu cu referiri politice, oricare ar fi ele, il sterg fara discutii.

    In apararea celor de la Recas, gama Frunza cred ca a aparut inainte de tarasenia cu "logo-ul de tara". In plus, mi se pare ca nu e tocmai aceeasi frunza. Dar poate ma insel.

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    RăspundețiȘtergere