joi, 3 februarie 2011

Merlot Emeritus 2007 - Rotenberg

Nerabdare. Sticla numarul 421 din 4000, scris de mana pe eticheta. De pe raft din Vinexpert, ultima. Sticla are ceva timid pentru un nume atat de impunator. Emeritus. Dop scos cu usurinta, poate din cauza mainii cu roata de pe el. Roata face mana sa se ridice mai usor. Sa ridice paharul mai usor. Sa-l apropie de nas. Tendoane incordate. Plamanii se dilata.

Visina, pruna, creme de cassis. Simplu, direct. Sistemul limbic in alerta. Fructe coapte. Dulceata. Mmmm. Afara sunt minus zece grade. Trebuie inghitit. Stai, nu asa repede. Tine-l un pic in gura. Visina coapta. Sau nu. Multe visine coapte. Cautare intensa de amintiri frumoase de la tara. Copilarie, soare, visini. Nimic. Ah, ba da, unchiul meu cazand dintr-un mar. S-a rupt craca. Langa mar, un prun. Daaa, pruna, ce senzatie placuta de pruna. Pruna cum n-am mai recunoscut niciodata intr-un vin. Prelungita un pic amarui si lung. Chiar lung. Hmmm, asta nu e dulceata. Gura se strange un pic. Ah, si e acid. Da, asta e vin!

87 de puncte. Sa mai puntez vinurile sau nu? Nu-mi place sa ma gandesc. Unde e telecomanda? Stai. Mai scrie. Vinul e bun, solar, echilibrat, dens si are ceva barbatesc, in ciuda senzatiei fructate intense. Cred ca va mai evolua. Acum nu-i dau 90 sau 91 sau 100. Dar eu contez doar pentru mine.

4 comentarii:

  1. Deja ma simt in urma, cred ca sunt singurul din ai nostrii care n-a apucat sa incerce vinul asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. @feteascaneagrasimerlot:
    L-am aerat in pahar. :)

    RăspundețiȘtergere