miercuri, 23 februarie 2011

Obscure dar bune

Mai demult v-am amenintat cu publicarea unei liste negre de vinuri ce trebuie lichidate grabnic, ordonate dupa prioritate. Cum am inceput sa am dubii serioase in privinta utilitatii acestui demers, va voi prezenta deocamdata o lista de vinuri mai putin cunoscute care mi-au placut. E vorba de vinuri despre care se gaseste o cantitate minima de informatii pe internet, dar despre care eu cred ca merita o promovare mai buna. Sortarea e facuta oarecum temporal, nu dupa punctaj sau cine stie ce altceva. Nu vreau sa fac un top, fiindca mi se pare ca toate vinurile astea merita incercate. Oricum, momentan lista e scurta, dar promit s-o updatez.

Feteasca Neagra Paganus 2007 - Domeniile Dealu Mare
S-a mai scris despre el in ultima vreme, dar parca tot nu primeste suficienta atentie.

Merlot 2008 - Negrini
Unul din cele mai bune vinuri de 15 lei pe care le-am intalnit. Zace necumparat prin diverse supermarketuri.

Cadarca 2006 - Wine Princess
Nu e vorba de celebra ei sora ei mai mare (Cadarca Reserve), ci de versiunea "simpla", mai ieftina si mai usor de gasit.

Cabernet Sauvignon Prestige 2007 - Domeniile Coroanei Segarcea
Trebuie sa va previn ca n-am baut decat un pahar, asa ca s-ar putea sa ma insel in privinta acestui vin. Paharul ala a fost insa suficient de bun incat sa risc sa-l includ aici.

Terra Rossa 2007 - Domeniile Clos de Colombes
Un vin despre care nu am scris pe blog (in plus am pierdut si notele de degustare), dar caruia ii pastrez o amintire foarte placuta - destul de sobru aromatic, echilibrat, cu o structura excelenta. Poate un pic cam scump si greu de gasit.

Lista se incheie aici - se vede ca n-am fost un bautor prea harnic. Daca aveti si voi sugestii de astfel de vinuri, lasati un comentariu. Promit sa incerc vinul respectiv si, daca mi se pare ca e cazul, sa-l adaug la lista.

Disclaimer: Asta nu e un articol publicitar. Vinurile astea au fost descoperite intamplator si mi-au placut foarte mult. Daca sunteti producator si vinul dv. lipseste din lista, inseamna ca desi e bun, mie mi se pare ca se gasesc suficiente informatii/texte laudative despre el. Aici vor fi adaugate doar vinuri pe care eu le voi considera (in mod subiectiv) cvasinecunoscute, chiar daca producatorul in sine ar putea fi cunoscut. De exemplu, am fost tentat sa adaug aici si Feteasca Regala Genius Loci 2007 de la Prince Stirbey (un vin exceptional despre care la un moment dat se gaseau doar vreo trei randuri de text pe tot internetul), dar am descoperit ca tocmai a fost promovat intens la rubrica Vinul Saptamanii de pe stiti-voi-ce-site.

3 comentarii:

  1. interesant post! primele 2 sunt pe lista mea. o sa cumpar FN Paganus la zilele vinul.ro. merlot-ul Negrini de unde se poate cumpara?l-am vazut la vinexpert dar era mai mult de 15 lei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu l-am vazut prin supermarketuri in Bucuresti: Gima si altele mai mici, "de cartier". Nu stiu insa un magazin mai serios care sa-l vanda la un pret decent - sincer nu prea inteleg pretul de la Vinexpert.

    RăspundețiȘtergere
  3. parca la Gima l-am vazut si eu, asa e. de pret nu imi amintesc. la Vinexpert? ee, poate se vinde bine, mai stii...

    RăspundețiȘtergere