duminică, 20 februarie 2011

Syrah Reserve 2009 - Corcova

Stiu ca ati venit aici pentru vin, deci sa trecem direct la actiune:

Culoare intensa, de care nu sunt insa sigur din cauza conditiilor de luminozitate. Mi s-a parut a fi nefiltrat.

Imediat dupa deschidere mirosul este destul de restrans in exprimare. Am simtit mai intai fructe de padure, lemn si vanilie, dar aromele evolueaza odata cu aerarea. Asa ca mai tarziu apar cirese amare si ciocolata, iar fructele de padure devin mai putin timide. Dupa vreo jumatate de ora se simt chiar tonuri carnal-sarat-afumate - sa fie celebrul bacon? Mie asa mi s-a parut. Apar si niste nuante vegetale, de buchet de ierburi aromatice. Devine deci complex, iar intensitatea aromelor e una moderata.

Papilele gustative sunt atacate cu fructe de padure si cirese amare, care de altfel se simt foarte bine si retronazal. Nu va imaginati insa nici aici o exprimare foarte intensa. Impresii usoare de ciocolata neagra si vanilie deschid cortina pentru taninii abundenti, dar cu o textura intre catifea si matase. In sprijinul lor vine o aciditate moderata, suficienta pentru a-i aduce echilibru. Vinul este corpolent - iar aceasta corpolenta este intr-atat de evidenta pe final incat eclipseaza un pic postgustul, de altfel destul de scurt.

Nu e o bomba de fruct, nici un vin auster. Mi s-a parut destul de feminin-matasos, dar totusi echilibrat. 83 de puncte.

9 comentarii:

  1. Mie mi-a placut, l-am degutat de doua ori, de fiecare data in cadrul unei degustari "de portofoliu". L-as incerca si intr-un cadru mai intim sa vad cum evolueaza. Mi s-a parut ca ii lipseste condimentul... nu m-a deranjat intr-un mod vadit acest lucru insa ma asteptam sa-l simt in special pe varful limbii: ca o confirmare de tipicitate a soiului. Ai incercat Chardonnay-ul din 2009 de la Corcova?

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, n-a fost deloc rau, insa nici nu m-a impresionat foarte mult. Si mie mi s-a parut ca lipseste cu desavarsire condimentul, dar pe ansamblu mi-a parut un Syrah destul de tipic.

    Am incercat Chardonnay-ul o singura data - mi-a placut. N-as putea insa sa mai spun multe despre el. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie personal Chardonnay-ul 2009 mi-a facut o impresie destul de proasta. Nasul e frumos cu fructe, flori, tot ce trebe... Dar gustul... Mi-a amintit de perioda copilariei in care eram racit si luam ampicilina si gustul pe care il simteam dupa ce le inghiteam eram un amar de asta de factura chimica... Poate ca a fost defecta sticla, poate ca a fost un lot dintr-un bariqque cu ardere insuficienta. Nu stiu.

    Revenind la Syrah-ul de la Corcova l-am degustat si comparativ cu cel de la Recas. Cand le ai unul langa altul poti sa observi mai usor diferentele. Cel de la Recas e mai barbatesc, cu tanini mai iuti si un impact mai hotarat.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Bogdan

    Cel de la Recas e facut de un australian, iar cel de la Corcova de un francez.

    Mie mi se pare o observatie foarte importanta :D.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Bogdan:
    Eu n-am avut problema respectiva cu Chardonnay-ul. Mi s-a parut un vin decent.

    @alibus:
    Cel de la Corcova e in mod sigur mai putin expansiv in exprimare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Observatia lui Alin spune totul :D

    Ia ghiciti care mi-a placut mie mai mult? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. @Ciprian:
    In mod evident, Recas :)) Sau poate invers.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acu' vorbind serios, e bun Syrah-ul de la Corcova. Dar mie mi-a ramas in memoria afectiva ala primu' de la Recas. Poate eram mai tanar si nelinistit, poate era el o premiera binevenita, nu stiu... cert e ca ala mi-a ramas in memorie. Despre urmatoarele nu mai pot insa sa zic acelasi lucru. E o treaba ciudata si memoria asta afectiva.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ehh, te inteleg perfect. Si mie mi-au ramas in memorie alea de Rhone :)) Dar ce sa-i faci, asta-i viata :)

    RăspundețiȘtergere