joi, 24 martie 2011

Cabernet Sauvignon Sec de Murfatlar 2008

In incursiunile mele din ce in ce mai disperate prin rafturile supermarketurilor, in cautarea unui vin bun, usor de procurat si cu pret mai mic de 20 de lei, m-am decis sa le acord o noua sansa celor de la Murfatlar. De altfel, vinul asta a avut cativa predecesori onorabili, iar dupa ce l-am cumparat, recunosc ca m-am dedat la un mic moment de nostalgie, amintindu-mi de reclamele cu bancuri proaste pentru "cei care apreciaza unul sec". Dar mai bine las prostiile si va spun cum a fost vinul.

Culoare rosie destul de inchisa, cu reflexii purpurii.

Miros nu foarte intens, vegetal-afumat (imi aduce aminte de ardei copti), dublat de cirese amare, menta si piper. Destul de interesant, mai ales ca a doua zi apar si sugestii de coacaze negre.

Atacul este foarte plat si lipsit de prospetime, dominat de senzatii dulcege, de gem de cirese amare si ardei copt cu zahar adaugat. De altfel, ciresele amare apar foarte distinct si retronazal. A doua zi vinul castiga un pic de prospetime, dar senzatia de zahar adaugat nu dispare. Aciditatea e buna, echilibrand cu succes finalul de lungime medie, in care parca s-a strecurat un pic de tamaie. Taninii nu impresioneaza prin densitate, insa isi fac bine treaba, fara sa deranjeze.

Nu e neaparat un vin rau, dar nici nu-l pot recomanda cu inima impacata - pare peticit, nefinisat, iar in prima zi e de-a dreptul ciudat cu aromele lui plat-dulcege. Ma intreb daca as putea gasi pe undeva o sticla mai bine pastrata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu