miercuri, 30 martie 2011

Feteasca Neagra Romania Pitoreasca

In urma controversei iscate aici, m-am hotarat sa cumpar si eu aceasta Feteasca Neagra ieftina de la Domeniile Dealu Mare Urlati si sa vad despre ce e vorba. Acum nu va imaginati ca am pretentia de a avea ultimul cuvant pe tema asta, pur si simplu m-a manat curiozitatea. Din pacate (sau din fericire), ce am gasit eu in hypermarket (Real) nu a fost nici versiunea imbuteliata in vara lui 2010, nici cea din decembrie. A mea a fost din februarie 2011.

Voi scrie despre ea cu o nerabdare echivalenta celei cu care am deschis sticla. Culoarea rosu inchis spre purpuriu si mirosul de prune uscate si piele, cu nuante piperate si usor iodate, prevesteau ceva surprinzator de bun pentru pretul modic de 10 lei. Gutstativ mi-a sugerat iarasi prune (uscate, gem, cine mai stie?), dublate poate de ceva visine. Din cauza zaharului rezidual (vinul e demisec), senzatiile de dulceata sunt destul de puternice, insa pe deplin compensate de aciditatea excelenta si de taninii care aduc o usoara astringenta foarte nimerita. Finalul e deci lung, prunos, cu ceva vegetal pe langa.

Sticla asta pare sa contina in mare cam acelasi vin despre care a vorbit George in postarea lui initiala. Mie mi s-a parut foarte corect pentru pretul lui (ba chiar mai bun decat alte Fetesti Negre mult mai scumpe - nu dau exemple, dar puteti gasi cu usurinta cateva pe blog). E un vin usor abordabil, dar cu caracter si chiar ceva complexitate. Mi-a placut si il recomand, cu rezerva ca s-ar putea sa patiti si voi sa nimeriti o sticla nasoala. Fiti deci atenti la data imbutelierii si in acelasi timp fiti siguri ca asta e un risc pe care vi-l asumati, de fapt, cu orice vin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu