luni, 7 martie 2011

Inca doi sfinti: Stefan si Andrei

Stati linistiti, tematica blogului nu s-a schimbat. In postarea asta e vorba de doua vinuri de la Crama Oprisor, din gama Cupola Sanctis: Sfantul Stefan si Sfantul Andrei, ambele in editia 2009. Cum am mai spus, gama asta pare a fi creata cu scopul de a satisface nevoia de cadouri pentru diverse zile onomastice - iar faptul ca se gasesc cu mare usurinta in hypermarketuri imi aduce o confirmare in plus. Desigur, nu e vorba de orice fel de cadouri - pretul este ridicat pentru standardele vinului de hypermarket - deci probabil ca se adreseaza consumatorului de vin nu neaparat impatimit, dar care isi permite un vin de calitate si vrea sa-l cumpere fara bataia aditionala de cap a gasirii si vizitarii unui magazin specializat.

Dar de-ajuns cu speculatiile. Eu unul le-am degustat duminica seara si am descoperit doua vinuri asemanatoare atat din punct de vedere structural, cat si aromatic. Mi s-au parut a avea elemente comune folosite in cupaj si a fi rodul unei idei unitare, asa ca le voi aborda impreuna.

Culorile sunt destul de inchise - rubiniu intens, Sfantul Stefan inclinand usor spre purpuriu. Aromele sunt fine si foarte abordabile, cu note fructate de prune si cirese amare, urmate de nuante vegetale si completate de vanilie si caramel. In timp ce Stefan pare sa se bazeze mai mult pe prune, Andrei inclina spre fructe de padure si cirese amare. Aerarea accentueaza impresiile dulci si fructele se transforma macar partial in gemuri, dar intr-un mod mult mai subtil decat am vazut la alte vinuri. Gustativ nu sunt mari surprize, aparand insa o mica doza de piper pe care n-am reusit s-o deslusesc in miros. Ambele au tanini foarte fini si o aciditate un pic naravasa la inceput, care se domoleste odata cu aerarea - insa ramane suficienta pentru a echilibra fericit vinul.

Desi nu sunt facute in stilul pe care-l apreciez cel mai mult, aceste vinuri sunt preferatele mele de la Crama Oprisor, alaturi de Sfantul Ioan, incercat in ianuarie. Toate par a fi destinate consumului imediat (desi nu le neg un potential de invechire), sunt catifelate si usor de baut, au arome si o structura cu care poate rezona oricine, insa pastreaza o anumita subtilitate si eleganta. 85 de puncte pentru ambele, la fel cat a primit si Sfantul Ioan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu