miercuri, 9 martie 2011

Merlot Ferma Noua 2006 - Murfatlar

Din ciclul ce nu fac eu pentru voi, cititorii (sau ce nu fac eu din curiozitate), am cumparat de cu seara o sticla de Merlot de Murfatlar, facut la Ferma Noua in anul de gratie 2006. Apropo de aceasta ferma noua, ma intreb foarte serios daca ea chiar exista sau e un simplu nume de marca. Oricum, ca sa citez, este "un loc unde povestea omului se confunda cu povestea vinului" - orice ar fi insemnand asta. Asta e singura informatie cu un posibil dram de relevanta pe care cei de la Murfatlar o ofera despre acest loc - si singura pe care am putut-o gasi in jumatate de ora de scotocit prin ungherele internetului.

Ma rog, nu vreau totusi sa fiu rau cu cei de la Murfatlar (nu ca le-as putea eu strica vanzarile). Le pot insa sugera ca dincolo de abureala, daca exista intr-adevar o poveste a acestui loc, poate ca ea merita spusa. Iar daca o astfel de poveste nu exista, atunci mai bine sa nu fie mentionata.

Referitor la vin, nu sunt foarte multe de spus. Culoarea rubinie cu o vizibila tenta caramizie m-a avertizat ca s-ar putea sa fie un pic batran - desi e doar din 2006. Mirosul a fost surprinzator de intens, cu sugestii de fructe de padure, prune si pasta concentrata de tomate - nu foarte complex, dar destul de promitator. Insa odata cu prima inghititura, promisiunea s-a transformat rapid in dezamagire. Atacul gustativ nu e rau, evoca fructe de padure si prune, insa e rapid inghesuit intr-un colt de niste senzatii dulcege generice, lipsite de prospetime, de gem facut cu prea mult zahar si apoi diluat in apa - totul incununat de o aciditate mai degraba absenta. Postgustul usor condimentat evoca si el prune, dar senzatia de zahar (desi vinul este sec) si de fructe trecute omoara rapid orice urma de placere.

Cam asta e tot - e un vin imbatranit, care poate ca a fost mai bun candva, dar pe care nu va recomand sa-l cumparati. Singura parte buna a acestei experiente e ca imi prilejuieste o premiera - primul punctaj sub 70 de puncte de pe acest blog. Nici nu conteaza cate.

P.S.: Merita insa mentionata muzica de pe site-ul oficial Murfatlar, m-a ajutat sa-mi regasesc seninatatea dupa degustarea acestui vin.

5 comentarii:

  1. Vai de mine. Vezi ca e grav. Obiceiul de acumpara vinuri despre care stii ca-s funky e un masochism de prima mana. Inca fac terapie de pe urma lui..

    RăspundețiȘtergere
  2. Las' ca am in camara niste vinuri numai bune pentru "terapie". In plus nu stiam sigur ca e funky, iar din cand in cand am mai nimerit chestii bune de la Murfatlar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti place ruleta ruseasca, pesemne :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu există Ferma Nouă la Murfatlar.
    Să nu mai cumperi niciodată o sticlă de vin care nu are cele două etichete (faţă plus spate) şi eticheta de la dop pe care este obligatoriu să fie scrie când a fost cules Merlotul când a fost înbuteliat şi unde.

    Şi cel mai important lucru în alegerea unui vin: Dacă sticla + eticheta + cantitatea de struguri necesară pentru un litru de vin + motorina şi salariul şoferului + profitul vânzătorului, după calculele tale ar face mult mai mult decât preţul afişat pe raft atunci tu ai o sticlă cu sulf în apă.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Volkodav:
    Ei bine, fara suparare, am sa cumpar exact ce sticla de vin imi vine mie sa cumpar, chit ca ma tem ca e contrafacuta sau nu. Inca ceva - de unde stii tu ce etichete avea sticla pe care am cumparat-o? Cu exceptia cazului in care esti vreo alta personalitate de-a mea de care eu inca n-am aflat, ma tem ca habar n-ai. :)

    Oricum, multumesc pentru informatia ca "nu exista Ferma Noua la Murfatlar". Totusi, propozitia ta are un sens un pic neclar. Incerci sa spui ca nu exista aceasta gama in linia lor de produse? (asta s-ar intelege din restul afirmatiilor tale, ca am cumparat o "facatura"). Sau ca nu exista un loc numit "Ferma Noua"? (asta incercam sa sugerez eu in postare).

    RăspundețiȘtergere