miercuri, 13 aprilie 2011

Cabernet Sauvignon cu Merlot - Sarica Niculitel

Iata ca m-am intors la ale blogului, dupa o perioada in care nu am scris, cu toate am baut ceva vin. Pana sa va povestesc de aventurile mele duminicale cu Shiraz, Zinfandel si Negru de Dragasani (2008, Stirbey) - un vin despre care trebuie sa va spun neaparat mai multe), m-am hotarat sa incep intr-o nota mai usurica - pentru readaptare.

Nimic mai bun pentru asta decat un vin de la Viticola Sarica Niculitel, cei care au adus in casele romanilor obscurul Sortiment Rosu, dar si un interesant Pergament crescut pe malurile Dunarii de viticultorii spanioli (sau cum?), despre care a scris bine George Mitea. Ma rog, ambele sunt niste vinuri chiar decente pentru pretul lor, asa ca atunci cand am avut surpriza de a regasi o intreaga gama in rafturile unui obscur supermarket non-stop de pe inverzitul bulevard Nerva Traian, a trebuit sa cumpar macar unul.

Alegerea mea a fost un cupaj de Cabernet Sauvignon cu Merlot dintr-un an necunoscut, desi o stampila aruncata pe eticheta indica ziua de 8 septembrie 2010 ca fiind data imbutelierii. In acest context, nu mica mi-a fost mirarea sa descopar pe dop misterioasele cuvinte "2004 - Badila Reserva - Riberas del Danubio", cu semnul acela de marca inregistrata la dreapta lui "Riberas del Danubio". Pe eticheta mai exista si o mica zona rotunda argintiu-aurie (ati ghicit, aduce cu o medalie), pe care scrie "Concursul International de Vinuri Bucuresti 2007". Iar producatorul tine sa precizeze ca vinul este imbuteliat in Delta Dunarii, Romania. Ma scuzati daca ce prezint pare un pic dezlanat si alambicat, dar mi-e foarte greu sa integrez aceste informatii intr-un tot unitar. Poate ca eticheta vinului sa-mi vina in ajutor, cu a ei mantra: "SARICA NICULITEL", repetata de zeci si zeci de ori.

Acum ca v-am pierdut de tot, e timpul sa ma intorc la scopul acestui blog - descrierea vinului. Am ajuns de altfel sa urasc momentul asta. Imi place vinul, imi place sa ma gandesc la el si sa-l descos (dar nu prea tare) sau sa-l rememorez, insa nu-mi place felul in care tranzitia acestor ganduri in cuvinte cade tot timpul in acelasi tipar. Asa ca daca vreti sa stiti culoarea vinului, nu trebuie decat sa intrebati intr-un comentariu. Prima chestie pe care am remarcat-o eu a fost (surprinzator!) mirosul, care sugereaza un vin inca tanar, cu senzatiile lui usor iodate si lemnoase, ba chiar putin eucalipt care completeaza impresiile principale de prune, zmeura si visine din visinata. Urmatoarea chestie remarcata au fost taninii un pic agresivi si corpolenta destul de ridicata, nebalansata bine de aciditate. O scurta privire catre eticheta m-a lamurit ca gresisem - temperatura corecta de servire e intre 16 si 18 grade. Un pic racit, vinul s-a aratat destul de echilibrat, chiar daca e simplu si masculin in exprimare. Gustul a fost un pic unidimensional, dar a evoluat interesant catre un postgust mediu, placut. Nu mi-a parut rau de banii dati, desi probabil nu-l voi mai cumpara a doua oara. Voi mai incerca in schimb si alte vinuri ale acestui producator, m-a facut curios.

5 comentarii:

  1. dupa ce am baut un merlot curat si decent la 10 lei de la sarica niculitel chiar ma gandeam sa cumpar si altceva si de multe ori m-am invartit prin real, cu ochii la cupajul asta.
    ai dreptate cu cliseele de genul-culoare, nas,etc. am cazut de multe ori in ele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut.Stie cineva o crama in Bucuresti unde se gaseste vin varsat de la Sarica Niculitel.Merci anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  3. salut,eu am gasit o crama care vinde vinuri de la sarica niculitel pe str traian,langa hotel rin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este simplu, intrati pe www.curtearegala.ro, gasiti la sectiunea "parteneri", toate locatiile din Bucuresti si nu numai! Harta are active judetele in care puteti gasi vinurile producatorului de la Macin. Vizualizati si cele 2 pagini de face book: vinuri de macin si crama dobrogeana!

      Ștergere
    2. N-are nicio treaba Macinul cu Sarica Niculitel...sunt locatii si "afaceri "complet" diferite.

      Ștergere