joi, 28 aprilie 2011

Pinot Noir Terra Romana 2007 - SERVE

In deschiderea acestei postari nu voi incerca sa scriu o introducere lunga, complicata si atragatoare, ea mi-ar servi doar ca platforma de pe care sa cad in "derizoriul" aromelor si-al structurii. Pentru a-mi repara aceasta greseala, voi incheia totul cu un cliseu stiut si ignorat de multa lume. Oricum, pe asta il veti afla la sfarsit. Acum a venit momentul descrierii.

Vinul are o culoare rosu granat de intensitate medie.

Aromele nu sunt teribil de expresive imediat dupa turnarea in pahar, impresiile dominante fiind de violete si ierburi aromatice. O aerare deschide insa mult vinul, aparand in plus capsune si visine iar in plan secund lemn-dulce, un pic de vanilie si ciocolata. Nasul este deci complex si in acelasi timp un pic discret, lucru placut intr-o lume de vinuri suprafructate.

In aceeasi linie usor nonconformista, aciditatea foarte vioaie se simte bine inca din atac, completand senzatiile de capsune si fructe de padure, dar si o surprinzatoare tenta usor afumata. Taninii sunt foarte fini, cum era de asteptat, iar postgustul nu impresioneaza prin lungime, ci mai degraba prin finete.

Mi-a placut mult acest Pinot Noir, chiar daca initial am avut indoieli. E un vin elegant, cu arome placute si structura buna, care straluceste daca ii este acordat timpul necesar s-o faca. La fel cum se intampla, de exemplu, cu unii oameni.

2 comentarii:

  1. salut Sorin! am schimbat adresa blogului, daca vrei, te rog updateaza linkul.
    http://feteascaneagrasimerlot.winespot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut! Am neglijat crunt blogul cateva saptamani, dar se pare ca inca ma recunoaste drept stapan. Schimb linkul acum. :)

    RăspundețiȘtergere