luni, 30 mai 2011

Rosé Prince Stirbey 2010

Voi incepe direct cu concluzia - asta e un vin facut pentru a fi baut, nu pentru a fi admirat sau pentru a castiga concursuri sau a da oamenii pe spate sau mai stiu eu ce. Dar nu baut oricum, ci baut cu placere, singurul risc fiind ca oprirea e ceva mai dificila, cum am aflat de altfel in mai multe randuri.

Culoarea vinului e un roz foaie de ceapa nu tocmai intens. Miroase a fragi, prune, miez de paine, dar are si o vadita tenta citric-minerala. Nu e deci genul de vin rosé cu profil aromatic debordand de arome dulci si florale, ci mai degraba unul echilibrat. Fragii domina atacul gustativ, urmati de notele de grapefruit care merg mana-n mana cu aciditatea foarte buna, in timp ce finalul e usor fructat si mineral.

E un vin proaspat, foarte usor de baut dar in acelasi timp destul de complex si elegant. Mi-a placut mult si a fost preludiul excelent al unei seri despre care va voi vorbi in "episodul" viitor.

Un comentariu:

  1. Parca-parca atunci cand ajunge la gura ai o usoara dezamagire fata de ce promitea cand intrase in nara. Oricum culoare superba, calitati bune pentru un roze de-al nostru..si nu numai - aseara l-am gustat si eu a 3-a oara.

    RăspundețiȘtergere