miercuri, 29 iunie 2011

Pinot Noir 2000 - ICDVV Valea Calugareasca

Imbuteliat in mai 2001, inchis cu dop sintetic protejat cu ceara. Nivel de umplere excelent.

Culoare rubinie clara, sanatoasa, virand usor spre caramiziu, cu o margine usor apoasa - foarte bine! Odata apropiat paharul de nas, etaleaza arome predominante de cirese si cafea, cu un iz carnos, de sunca afumata. Peste astea mai vin si sugestii de piper verde, lemn-dulce si extract de petale de trandafiri. Un nas matur, deloc rau, insa mai are o componenta: o aroma usoara dar neplacuta de... grajd. Nu va tin in suspans - o aerare de vreo trei ore rezolva problema, scotand la iveala si tonuri de pruna afumata. Da, iata de ce imi place sa am rabdare cu vinul! In acel moment ansamblul parea foarte frumos, dar cum ramane cu gustul?

Pai atacul e fructat, gemos chiar, urmat de senzatii de cafea si lemn-dulce. Aciditatea e inca foarte buna - nici n-ai zice ca e vorba de un vin de unsprezece ani (ma rog, unsprezece ani nu e asa mult, dar totusi aciditatea e chiar buna). Putinii tanini prezenti sunt matasosi, copti, placuti. Finalul e persistent, fructat. Pana acum nimic rau, nu? Daca totul s-ar opri aici, vinul asta facut la Institutul de Cercetare de la Valea Calugareasca s-ar nimeri printre licorile cele mai bune pe care le-am incercat anul asta. Din pacate, nu e chiar asa - vinul e demisec. Toata treaba asta care ar fi putut fi de-a dreptul eleganta cade un pic in vulgar. Senzatia de fruct e prea dulce, aciditatea se lupta cat poate, dar nu poti sa nu remarci atat de mult zahar - pentru ca vinul nu e demisec la limita de jos, ci pare a trage un pic spre demidulce.

In fine, nu stiu de ce l-au facut asa. O fi vreun defect pe care il ascunde restul de zahar, o fi facut "pentru femei" (domnilor, femeile nu sunt chiar fiintele ingrijorator de neajutorate pe care vi le imaginati voi, capabile sa bea apa doar daca are un pic de zahar in ea). Sau le-or fi murit drojdiile celor de la institutul de cercetare odata ce alcoolul a trecut de 12%? S-ar putea sa nu stim niciodata. Cert e ca vinul nu e chiar dezechilibrat, dar nici ce ar fi putut sa fie. Pacat!

P.S.: Vinul a fost cadou, insa pot banui ca a fost cumparat de la Vinexpert (gama vinuri de vinoteca). L-am baut pe tot, mi-a placut asa cum e, dar probabil ar fi putut fi mult mai mult. Oricum, o experienta foarte interesanta. Multumiri Andreei si lui Valentin!

Un comentariu:

  1. Salut,
    Doresti un schimb de link cu site-ul meu de jocuri si anume cu http://allgamesonline.org
    Momentan am page rank 2 si peste 2.400 de pagini indexate in google.
    Daca doresti un schimb de link te rog sa-mi adaugi urmatorul cod la tine pe site Games Online
    iar apoi sa-mi dai un e-mail cu codul tau la rfi_scan@yahoo.com sau pe id de mess: rfi_scan
    Sau iti pot pune link pe un site cu page rank 4 in schimbul unui link catre site-ul meu de jocuri
    Daca esti interesat te astept sa vorbim
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere