luni, 19 septembrie 2011

Sauvignon Blanc Sunbird 2010 - Simonsig

Dupa o pauza asa lunga trebuie sa trec direct la obiect, nu-i asa? (In paranteza fie spus, imi pare tare bine ca mi-am gasit din nou timp sa scriu. Dar sa nu divaghez...)

Vinul asta, in caz ca nu va e clar, vine din Africa de Sud, de pe o mosie zice-se pe sticla intemeiata la 1688 in regiunea Stellenbosch - asta daca inteleg eu bine. Culoarea e un galben pai relativ spalacit, lucru de asteptat la un vin atat de tanar. Nasul in schimb e destul de intens, poate chiar un pic spre bombastic, cu fructul pasiunii, pere, nuante floral-mieroase si de fan proaspat cosit, completate insa fericit de impresii puternice de limeta si de o componenta minerala destul de evidenta (eu am detectat cremene, dar parca e mai mult de-atat). Gustativ, vinul se prezinta mult mai elegant decat ar sugera mirosul - e structurat de o aciditate foarte buna, cu note citrice venind foarte bine peste o parte ierbos-fructata nu foarte agresiva. Final citric-mineral, indulcit doar atat cat trebuie de note de pere coapte. Postgust mediu spre lung, in aceleasi nuante.

Un vin echilibrat, care nu urla a fruct chiar din toti rarunchii, cu o mineralitate placuta. Imi pare bine ca l-am cumparat, as zice ca face cei treizeci si ceva de lei dati pe el. Fata de Sauvignonul de la Recas de care vorbea cu atata inspiratie George, asta mi s-a parut mai echilibrat, elegant si complex - dintre ele, cel romanesc pare mai de "lume noua".

Ah, sa nu uit! In timpul in care nu am scris, am gasit si o noua modalitate de a puncta vinurile. Iat-o aplicata pentru prima oara acestui exemplar sud-african:
Timp total pentru a goli sticla de unul singur: 1h (o ora). (in caz ca nu va dati seama, e foarte-foarte bine - sa zicem intre 4 si 5 stele :D)
Timp scurs de la golirea sticlei pana la aparitia dorintei de a deschide inca una: 0s (0 secunde). (aici nu cred ca mai e nevoie de lamuriri)

2 comentarii:

  1. Interesant mod de rating :) La vinurile albe mai merge, dar chiar si acolo...
    Descopar tot mai mult cat de versatil este acest soi; tocmai am terminat un SB de Noua Zeelanda unde predominau notele minerale, de briza sarata si piatra umeda. Daca nu as fi vrut sa si scriu cate ceva despre el, as fi golit sticla in sub 1 ora...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, voi incerca sa gasesc o metoda noua de punctare la fiecare postare, in functie si de caracterul vinului. :)

    Ca sa alunec un pic inspre chestii mai serioase, am constatat ca tind sa nu-mi mai placa vinurile prea dense, prea extractive - care tind sa "se bea" mai incetisor. Desigur, "prea" e o notiune relativa. :D Imi place insa si sa am rabdare cu un vin, sa astept sa se deschida.

    In concluzie, "sistemul" asta de rating nu e chiar rau (cel putin din punctul de vedere al gusturilor mele), insa are si dezavantaje. :)

    RăspundețiȘtergere