luni, 11 iunie 2012

Tamaioasa Romaneasca (sec) 2011 - Stirbey

Trebuie sa va avertizez ca aceasta postare va fi in intregime din memorie. Am incercat vinul acum mai bine de o saptamana, fara sa notez nimic. Insa poate precizia detectarii aromelor este mai putin importanta decat precizia imprecisa a detectarii lucrurilor care chiar raman in minte despre un vin.

Nu imi amintesc foarte bine culoarea - cred ca un galben pai destul de deschis. In schimb, e foarte greu sa nu-mi amintesc cum miroase acest vin. In paranteza fie spus, mi-l amintesc si pe cel din 2010, incercat acum mai bine de un an, fara sa-mi iau nici atunci notite. Daca acela parea un pic mai compact, mai citric, vinul de fata e exuberanta in persoana. Exuberanta care m-a transportat, din fierbinteala unei bucatarii in care se frigeau niste ciuperci pe gratar, direct in lumea copilariei. In lumea cu duminici de toamna in care mergeam cu ai mei sa cumparam struguri de la piata, in lumea in care inca mai existau trandafiri in gradina unor bunici pe care i-am vizitat mult prea rar. Dupa un moment de fericire, adultul iubitor de vinuri din mine a preluat din nou controlul si a apreciat si el aromele minerale si citrice din fundal si echilibrul pe care-l aduceau. Lucru foarte bun, fiindca de multe ori lucrurile care plac celor mici li se par exagerate ori banale celor mari.

Aici insa cei doi s-au impacat - si au hotarat impreuna ca vinul trebuie si inghitit - din nou struguri Muscat bine copti, miere de salcam, dar si aciditate vioaie si un final mineral care nu lasa gura sa oboseasca dupa atata dulceata (fara zahar!). Si care, mai prozaic, a ajutat ca sticla sa se termine odata cu ciupercile mai sus pomenite - e drept, cu un pic de ajutor din partea unor degustatoare nu prea experimentate, dar entuziasmate la randul lor de Tamaioasa asta.

Da, 2011 a fost un an fierbinte, vinul e foarte aromat, dar mi se pare ca i s-a gasit un echilibru de invidat. Si cand ma gandesc la el acum imi vin in minte doar doua cuvinte: savuros si frumos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu