vineri, 31 august 2012

Cabernet Sauvignon 2006 - Château Stanca

Am gustat la Chitorani din Cabernet-ul din 2011: fructat, corect, cu tanini copti, impetuosi si aciditate buna. Nu sunt tocmai experimentat in aprecierea vinurilor foarte tinere (faptele de care vorbesc se petreceau in mai), asa ca am plecat cu trei sticle ceva mai vechi in portbagaj - Cabernet Sauvignon din trei ani diferiti, fiecare costand cam 20 de lei. Cel din 2004 s-a dovedit a avea un defect de dop iar cel din 2007, desi avea structura buna si fruct inca proaspat, mi-a parut prea dominat de note animale, de grajd. Insa era baubil, in special dupa o aerare mai lunga. Vinul din 2006 a ramas ultimul, si despre el va voi povesti acum.

Culoarea a fost un rubiniu destul de inchis, foarte usor caramiziu.

Prima impresie dupa ce am dus paharul la nas a fost ca s-ar putea ca lichidul sa ia drumul chiuvetei. Mi-a sugerat slanina veche, pivnita uda si lac de mobila, iar toate astea acopereau o latura fructata destul de timida. Dar de multe ori e bine sa-i dai unui vin o a doua sansa, asa ca l-am lasat cateva ore la aerat. Cand l-am incercat din nou tocmai incepuse o ploaie torentiala, insa din pahar a rasarit soarele. Afine, coacaze, cirese, toate perfect coapte, fara a fi vreun moment greoaie sau gemoase. Iar peste ele, un pic de piper, ierburi aromatice si tutun.

In gura surpriza placuta continua - e foarte catifelat, de corpolenta medie, cu aceleasi tonuri de fructe bine coapte, dar si cu prospetime. Taninii erau extrem de fini, iar ansamblul foarte placut de baut.

In concluzie, un vin necomplicat dar foarte reusit, chiar excelent pentru pretul lui. Din pacate celelalte doua Cabernet-uri cumparate nu au fost o afacere foarte buna. Insa ce mi se pare incurajator, dincolo de faptul ca in crama ar mai fi loc de imbunatatiri (pentru care poate nu sunt bani), e ca la Stanca par sa se faca vinuri din pasiune, iar proprietarul iubeste locurile si via.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu