miercuri, 22 august 2012

Jirov Cabernet Sauvignon & Merlot 2009

"Jirov" este numele de Mega Image al vinului de la Corcova - iar continutul sticlei despre care voi vorbi este identic cu cel al oricarei sticle de CS & Merlot Corcova 2009 (in masura in care poate fi cu adevarat identic).

In fine, mie mi-a placut mult varianta din 2008 a acestui vin si n-am fost nici pe departe singurul care a apreciat-o, asa ca asteptarile pe care le aveam de la el au fost destul de ridicate. Si, invariabil, am fost usor dezamagit.

Culoarea rubiniu-violacee inchisa arata tinerete, la fel ca si mirosul extrem de intens, fructat, insa pana la urma dominat de senzatiile date de baricare - lemn, ciocolata, vanilie, rom. cateva ore dupa deschidere vinul a parut foarte comun, generic, intens dar lipsit de ceva care sa-l faca unic sau interesant. Aerul si-a spus insa cuvantul in cele din urma - au aparut arome amintind de pamant, carne cruda si menta - care dincolo de faptul ca probabil suna ciudat pentru un iubitor "obisnuit" al vinului, chiar te pot face sa duci mai des paharul la nas.

Insa ce mi-a placut la acest vin a fost aciditatea ridicata, taninii un pic agresivi (fara sa fie verzi), usoara astringenta - intr-un cuvant impresia de vin nemachiat, care-si va atinge potentialul maxim evoluand natural in timp, nu cu ajutorul artificiilor tehnice.

Nu e un vin rau, insa e tanar si inca nu foarte expresiv. Eu unul prefer stilul mai retinut dar parca mai complex al recoltei 2008, care poate tine totusi doar de diferentele dintre cei doi ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu