luni, 13 august 2012

Pinot Noir Terra Romana 2007

Va voi spune din start ca mi-e foarte greu sa inteleg de ce vinul asta nu se cumpara mai mult (de exemplu, inca poate fi gasit in magazinul (specializat) de unde l-am cumparat prima oara acum un an si jumatate). Singura posibila explicatie pe care o gasesc e ca, pur si simplu, nu e un vin "la moda". Poate nu e pe gustul maselor (mai mari sau mai mici) sau poate doar nu se vorbeste despre el, nu se tin evenimente care sa-l promoveze (sigur, nu cred ca cei de la SERVE mai au atat de multe sticle in stoc ca sa merite sa faca asa ceva). In orice caz, exista o gramada de licori mult mai putin reusite si mai scumpe care au parte de mult mai multa atentie mediatica.

Dar sa revenim la vinul de fata:
Culoare tipica de Pinot Noir, destul de deschisa (lucru greu de gasit la majoritatea exemplarelor autohtone).

Nasul nu impresioneaza prin intensitate, ba chiar pare timid la inceput. Insa imi plac si vinurile care nu ofera totul pe tava de la inceput - in multe cazuri, un pic de atentie poate sa releve adancimi neasteptate. Aici, de exemplu, mi s-a parut ca simt arome florale, fragi, ierburi aromatice si piper, ardei gras, un pic de pamant.

Gustativ l-as descrie ca foarte echilibrat. Textura e extrem de placuta, catifelata, fara nimic strident sau agresiv, cu tanini aproape insesizabili. Impresia generala e de finete si prospetime, data de aciditate si de aromele simple, de fructe si ierburi aromatice - nefortate, subtile dar persistente. Finalul vine cu o senzatie vegetala un pic cam amaruie pentru mine, dar totusi ramane placut.

Ce apreciez insa cel mai mult la vinul asta e ca nu are nevoie de corpolenta, intensitate ori "muschi" pentru a (ma) impresiona, ii ajung echilibrul si subtilitatea.

Ah, si tipic de-acum: mi s-a parut mai complex si expresiv a doua zi dupa ce l-am desfacut.


P.S.: Am realizat ca mai scrisesem candva despre vinul asta dupa ce am terminat de scris partea "suculenta" a acestei postari. Iar recitind notele de degustare de acum un an si patru luni constat ca nu s-a schimbat foarte mult - doar notele date de baric par sa se mai fi temperat.

2 comentarii:

  1. Pinot Noir-ul 2012 arata bine acum pe butuc. Ne-a aratat Mr. Savulescu o poza pe fb ;). Asa ca poate ai noroc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sorry - Tovarasul Savulescu ( hahah+A)

      Ștergere