marți, 11 septembrie 2012

Nachbil Trio Rosu 2009

Sansa (sau nesansa) a facut ca Mihai sa posteze un pic mai devreme exact despre acest vin. Asigurandu-va ca nu e vorba despre o campanie publicitara a celor de la Nachbil :), am sa va povestesc si eu despre el, macar de dragul comparatiei.

Cupajul asta de Merlot, Pinot Noir si Sangiovese e mai ciudat in alcatuire chiar si decat Trei Gratii (care e un "clasic" Merlot, Cabernet Sauvignon si Pinot Noir). Probabil ca exista un motiv pentru aceste cupajari extravagante - pot sa ma gandesc, de exemplu, la faptul ca au suprafete destul de mici cu fiecare din aceste soiuri ori ca asa considera ca obtin ce e mai bun din fiecare soi. Asta ar fi (aviz amatorilor) o intrebare de interviu cu domnul Brutler, alaturi de cea cu bidoanele.

In fine, vinul nu are o intensitate coloristica remarcabila - lucru care de altfel nu ma deranjeaza catusi de putin, si care e un fel de trade-mark al acestui producator. Mirosul e foarte expresiv inca de la deschidere, cu cirese si fructe rosii de padure, rosii uscate, tutun, un pic de cafea si vanilie. Mi s-a parut foarte interesant, neobisnuit (aici probabil si cupajul e de vina) dar armonios.

Gustul mi-a placut si el, cu aceleasi note fructate si de tutun sustinute de tanini fini dar mai ales de o aciditate foarte sprintara, ridicata, pe care o intalnesc la destul de putine vinuri rosii - trebuie insa sa recunosc ca asta e unul din stilurile mele preferate. Eu l-as caracteriza ca elegant si destul de complex; totusi cei care iubesc doar vinurile mai corpolente si voluptoase nu-l vor aprecia asa mult. Nu am apucat sa vad cum evolueaza, fiindca sticla s-a terminat extrem de repede.

Si in final, as zice ca o aciditate asa ridicata nu il recomanda doar gurmanzilor, ci si celor care vor sa compenseze, de exemplu, partile usor mai corny din melodia urmatoare. E la fel de idiosincratica precum un vin de la Nachbil, si v-o recomand din toata inima. Fierbinte. :)

2 comentarii: