luni, 7 ianuarie 2013

Cabernet Sauvignon "Bob cu bob" 2010 - Cramele Francu

Nu sunt un fan al laudatului Cabernet Sauvignon Patrician din 2009 - un vin prea gemos si degraba cazator, fara cine stie ce expresivitate. Exemplarul asta vine de la acelasi producator, insa e de vreo doua ori si ceva mai ieftin, din alt an si dintr-o gama inferioara, de hypermarket. Are capison ieftin, dop ieftin si sticla ieftina, usoara si transparenta - ceea ce nu e nicio problema, nu am pretentii de invechire de la un vin de 14 lei. De altfel, fac o mica paranteza, nu prea ii inteleg pe cei care recomanda cumpararea unui vin pe baza dimensiunilor "umerilor" sticlei. Continutul e tot ce conteaza, si atat timp cat ambalajul isi face treaba eu unul n-am nevoie de mai mult.

Vinul in sine mi-a placut - fruct copt, intens, evocand mure si zmeura zdrobite, cu note vegetale si pamantoase. In gura are o suculenta foarte placuta si, din nou, o latura pamantoasa. Taninii nu-s abundenti, aciditatea buna si desi cade un pic cam brusc la sfarsit, vinul se potriveste bine de tot cu o masa necomplicata - in cazul meu a fost foarte placut cu naut, branza si cimbru. Isi face banii si reuseste sa fie nu doar corect, ci chiar un pic interesant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu