miercuri, 16 ianuarie 2013

Feteasca Regala Premium 2008 - Negrini

Am cumparat acest vin dintr-unul din acele impulsuri care ma fac semnificativ mai sarac (vorbind strict financiar) dar si o idee mai bogat (din punctul de vedere al surprizelor placute traite): am vrut sa vad cum se comporta o Feteasca Regala facuta de un producator nu tocmai consacrat la patru ani si ceva de la imbuteliere.

Prima impresie a fost ca vinului ii lipeseste aproape complet orice aroma. Insa, cum era de asteptat, o noapte petrecuta la frigider (fara vidare sau alte tehnologii miraculoase) l-a facut sa se deschida un pic.

Si surpriza! Miroase neasteptat de proaspat, a mar verde, citrice si flori, cu mineralitate si un pic de fum - insa toate aromele astea sunt foarte discrete. In gura e mai corpolent decat ar fi sugerat nasul, dar foarte bine sustinut de aciditate si liniar in evolutie; e placut de baut chiar si la temperatura camerei. Pe scurt, un vin fin, neintruziv, interesant si armonios, cu ceva complexitate.

Iata ca un vin alb de la un producator mai putin titrat poate fi placut si proaspat chiar si dupa patru ani. E una din Fetestile Regale care se exprima asa cum le-a lasat strugurele, fara arome fortate, deci foarte pe gustul meu. Iar alaturi de mai reusitele exemplare de la Avincis, Gramma, Stirbey ori Wine Princess (in ordine alfabetica), ma face sa cred ca soiul, in ciuda profilului aromatic mai discret, are potential sa produca vinuri excelente.

Revenind la treburi mai serioase, l-am cumparat vinerea trecuta de la Ethic Wine cu 35 de lei - doua sticle la pret de una - o afacere buna daca ma intrebati pe mine. Si daca ii acordati un pic de timp sa se exprime. :)

5 comentarii:

  1. Ai mentionat cam toate reusitele soiului de pe la noi. Citeam la George ca si Recas a scos ceva frumos anul asta.
    Gramma si Stirbey le stiu si eu si imi plac.
    Asta din 2008 o fi fost vinificata de Liviu Grigorica, ca daca nu ma insel el se ocupa de vinurile lor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dan, don't get me started on Recas. :) Alea sunt niste reusite ale tehnicilor de vinificatie si drojdiilor, unde mai pui ca mie personal mi se par vulgare si obositoare. Acu' nu vreau sa fiu mai catolic decat papa, mai beau si eu Recas si inca traiesc, dar nu sunt vinuri care sa ma entuziasmeze.

    Nu stiu daca Liviu Grigorica si-a bagat coada in vinul asta; nu pare chiar stilul lui, dar se prea poate ca omul sa se exprime diferit la o crama mica cum e Negrini. Oricum, am sa incerc zilele astea si varianta 2011.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt sigur ca sunt si altii care fac Feteasca Regala buna (imi vine acum in minte si Via Sandu), doar ca nu le-am baut eu vinurile sau, mai grav, le-am uitat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Regala de la Sandu, tocmai am gustat-o aseara.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, chiar neasteptat de buna pentru pretul ei.

    RăspundețiȘtergere