miercuri, 30 ianuarie 2013

Flamboyant 2006 - Davino

Davino Flamboyant 2006 e un vin comercial, facut sa placa unui public larg. Are arome accesibile si pline de dulceata, vanilia si cafeaua regulamentare sunt prezente din belsug, iar intensitatea, cel putin dupa deschidere, e aproape bombastica. Cu toate astea, nu mi s-a parut deloc lipsit de personalitate.

Nu cred ca are rost sa va prezint detaliat cele trei note de degustare aferente celor trei zile in care a supravietuit in frigider (din curiozitate, nu ca n-ar fi putut fi terminat mai repede). Eu unul nu prea mai apreciez insiruirile lungi de arome din care nu se intelege de fapt mai nimic, dar asta nu inseamna ca nu le mai practic :). Nu sunt convins ca ajuta sa stim cu precizie ca la un moment dat a mirosit a coacaze, cirese, ardei, eucalipt, tutun, piele de curea de ceas elvetian din secolul XX si piatra de rau.

Ce mi se pare interesant e ca vinul asta a fost intr-o continua schimbare: in prima zi gemurile de fructe au fost in prim-plan, a doua zi fructul a fost neasteptat de proaspat si condimentat, iar in a treia mi s-a parut autumnal si decadent. N-a avut nimic neplacut, dimpotriva - tanini fermi dar fini, aciditate excelenta, gust persistent.

Desi nu e stilul meu preferat de vin, nu pot sa nu-l apreciez. Spre deosebire de multe alte licori facute in canonul asta, are cu adevarat complexitate in spatele aromelor fructate si dulcege. Si nu mi s-a parut o bestie greu de baut, ba chiar am gasit un cuvant un pic surprinzator pe notele de degustare din a treia zi: "armonios".

Un comentariu:

  1. Great writing! Am rîs singur citind acest compte rendu. Parca l-am baut cu tine...

    RăspundețiȘtergere