joi, 21 martie 2013

Sydre Argelette 2006 - Eric Bordelet

Eric Bordelet este un tip foarte serios. Serios in privinta cidrului, fiindca acest "Sydre", dragii mei, este un cidru. Mda, acea bautura fermentata obtinuta din mere pe care multi oameni normali la cap o considera, in cel mai bun caz, o chestie pe care o poti aprecia doar in urma multor sedinte de (auto)tortura.

Sigur, nu vorbim aici de un cidru ca cel de la Ikea sau mai stiu eu ce alt produs de larg consum. Asta e un cidru hard-core, din Normandia. Ziceam ca Eric Bordelet e un tip serios - a renuntat la munca de somelier intr-un restaurant parizian cotat la trei stele Michelin pentru a se dedica agriculturii. Mai precis, pentru a face bauturi fermentate din mere sau pere.

Eu unul am scos dopul, am turnat intr-un pahar de spumant si am strambat din nas. Daca terroir o fi mirosul asta de mere putrezite si coaja de mar, ma pot lipsi oricand de el. Pe urma am uitat de pahar si mi-am pus in farfurie o cina mai rustica - sa zicem naut fiert, branza si ulei de masline. Si dupa cateva guri am luat si o inghititura de cidru. Nu stiu daca bulele fine, taninii ca de coaja groasa de mar ori aciditatea au fost de vina, dar lucrurile s-au legat imediat si, cu sau fara mancare, sticla s-a terminat foarte-foarte repede. Merele alea aparent putrezite au capatat nebanuite dimensiuni florale si minerale, taninii au fost mai degraba racoritori (daca o fi existand o asemenea posibilitate) si senzatia generala a fost de lucru care-ti stimuleaza nu doar apetitul, ci si interesul si imaginatia.

As zice ca dincolo de aromele care pot sa placa sau nu, acesta este un produs cu personalitate. Unii pot sa-i zica terroir, altii caracter, dar chestia asta e unica. Eu unul nu garantez ca o sa-mi placa a doua oara, dar intr-o anumita seara de iarna am avut senzatia ca l-am inteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu