miercuri, 10 aprilie 2013

Les Violettes 2011 - Domaine Montirius


Acesta e un Vin de Pays de Vaucluse, o regiune dominata geografic de celebrul Mont Ventoux, in partea sudica a Vaii Rhône-ului. E facut 100% din Syrah, are 12% alcool, si e violet inchis, opac.

E evident inca de la prima adulmecare ca vinul acesta nu s-a intalnit vreodata cu un butoi de lemn. Miroase a coacaze, cu o usoara nuanta florala si de ierburi aromatice, totul pe un fond mineral.

In gura e suplu, fructat, mineral, frumos curgator, cu aceleasi sugestii de plante aromatice (salvie, rozmarin) exprimandu-se foarte intens pe final. Aciditatea e excelenta si desi nu e un vin corpolent, are o textura vie, care tine gura-n priza.

Mi s-a parut genul de vin care va fi depunctat la orice degustare in orb din diverse pricini (ba ca-i prea subtire, ba ca nu e foarte intens, ba ca unde-s taninii) dar care baut de placere, fara vreo fisa de degustare in fata, se va termina inainte sa-ti dai seama. E pur si simplu interesant si atragator, si asta nu datorita echivalentului oenologic al aplicarii unui strat gros de machiaj sau al unor implanturi cu silicon.

Sa va mai zic ca mi-a placut mult?

P.S.: Cumparat de la vin-de-vie.ro, un magazin online fara nicio legatura cu peisajul teribil de plictisitor al comertului romanesc de vin, chiar daca nu tot ce se vinde acolo e pe gustul meu. Am gasit insa destule alte vinuri bune la ei - despre unul am scris deja si sigur vor urma si altele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu