marți, 24 martie 2015

Goodwine martie 2015 - cateva ganduri

Ce frumos a fost vineri seara! Daca stiam, mi-as fi adus familia si-un cos cu mancare si as fi organizat un picnic. Cu rachete de badminton, biciclete, role - era spatiu pentru toate astea si chiar mai mult. Un meci de rugby, sa zicem. Din pacate sambata s-a mai aglomerat, asa ca fiind mai firav de felul meu m-am vazut nevoit sa degust vinuri. Acum n-as vrea sa credeti ca nu mi-a placut sa zburd pe aleile Goodwine si sa nu trebuiasca sa astept o eternitate pana sa-mi fie remarcata prezenta in fata standului. Dar presupun ca nu asta isi doreau producatorii prezenti acolo.

Trecand la acest subiect, eu unul sunt sigur ca majoritatea isi doreau pur si simplu sa vanda cat mai mult - lucru care explica si timing-ul implacabil al evenimentului in fiecare an. E vorba de o simpla ocazie de vanzare de (respectiv aprovizionare cu) vin pentru sarbatorile de Pasti, respectiv Craciun/Anul Nou - depinde din care parte a tejghelei privesti lucrurile. Un iarmaroc cu scurtcircuitarea distribuitorilor si magazinelor de vinuri - entitati carora nu tin sa le plang de mila, dar care isi au si ele rostul lor. Ca tot au fost zilele trecute niste discutii care atingeau tema asta, imi permit sa deschid o paranteza: magazinul de vinuri ar trebui sa fie locul unde cineva care a ajuns sa te cunoasca iti face recomandari, iti da sa degusti un vin pe care nu l-ai mai incercat si te ajuta sa-ti largesti orizonturile, ramanand si cu ceva in buzunar. Pentru ca respectivul chiar a incercat sa faca o selectie. Sigur ca nu exista in Romania un magazin de vinuri perfect, dar sunt cateva care incearca sa faca macar o parte din lucrurile de mai sus. Ca sa deschid o noua paranteza, tocmai de asta nu sunt asa convins de "fenomenul Lidl", cu toate ca am cumparat si baut cateva vinuri bune (si cateva mai putin bune) de-acolo. Ma mai intreb care ar fi impactul, de exemplu, pentru cei de la Gramma, daca o cantitate importanta din vinurile lor ar fi vanduta de respectivul magazin cu 8 lei in loc de 30. Cum, s-a si intamplat?

Revenind la targ, nu vreau sa zic ca e rau sau bine cum se desfasoara lucrurile, ci ca poate scopul ar trebui sa fie promovarea si stabilirea de relatii. Asta ar implica si ca targul sa se desfasoare intr-o perioada potrivita, si ca o buna parte din vinurile prezentate sa nu fie imbuteliate prea repede doar de dragul de-a avea ce vinde. Si mai ales ca oamenii de la standuri sa stie ce prezinta si s-o faca mai natural, lucruri care inca nu sunt nici pe departe generalizate.

Am degustat cateva vinuri bune si foarte bune la Goodwine, insa despre ele voi scrie pe scurt in postarea urmatoare. Deocamdata as vrea sa mai spun ceva despre producatori. De ceva vreme incepe sa capete tot mai multa greutate grupul producatorilor care vor pur si simplu sa vanda scump, indiferent de calitatea vinului. Asta fiind un fapt separat de cel ca majoritatea vinurilor romanesti n-au un raport pret-calitate tocmai corect. Nu, pur si simplu asta e tinta de la bun inceput, chiar daca de multe ori nici macar nu vorbim de editii limitate sau calitate fantastica. Toata lumea vrea sa fie un nou Davino, sau macar sa scoata din prima un vin-doua in zona aia, nu conteaza cum. Sa-mi ziceti voi daca asta o fi bine sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu