luni, 11 mai 2015

Gama Issa - Crama La Salina

Vinurile de la Crama La Salina (Turda) mi-au cazut in pahar acum mai mult timp, dar am lasat impresiile la decantat. Si asa s-a si intamplat, dupa cum urmeaza:

Chardonnay Isssa 2014: agreabil, cu arome fructat-florale simple si gust molcom, rotunjor, fara surprize. 83/100; un pic mai multa complexitate ori tensiune intre elemente ar fi justificat un scor mai mare - dar asta e doar o parere personala.
Roze Issa 2014: si el agreabil, cu arome usor de inteles fara sa cada in vulgar. Aciditate medie si aici, un pic de rest de zahar care sa-l rotunjeasca, dar nu atat de mare ca la altii. Oricum, destul de fin si foarte baubil. 83/100
Sauvignon Blanc Issa 2014: Cel mai plin de zvac dintre toate, tipic in arome, bine echilibrat. Evolutie gustativa buna. 85/100

Dupa parerea mea e vorba de un start promitator, mai ales ca vine intr-un an deloc usor din punct de vedere al conditiilor climatice. Trecand dincolo de puncte, mi-a placut naturaletea vinurilor si, pe langa asta, raportul calitate-pret mi s-a parut chiar decent pentru standardele romanesti. Aici am sa deschid o mica paranteza: oricat ne-ar placea "diamantele din noroi" de prin Spania, Franta sau Germania, standardele noastre nu au cum sa fie aceleasi dintr-un motiv simplu: avem o industrie imatura (ca sa nu mai vorbim de o piata imatura). Absolut toti producatorii nostri sunt la inceput - daca ne raportam la o imagine in care se vede mai mult decat tarisoara noastra. 20 de ani (si aici vorbim de cel mai batran exemplu) sunt cat o zvacnire a unei mici roti dintate in marele angrenaj al lumii vinului. Dar nu vreau sa inventez scuze pentru producatorii nestiutori, lacomi sau care pur si simplu au planificat lucrurile prost. Din pacate sunt destui dintr-acestia. Doar ca n-au avut inca timp sa invete ori sa se cearna.

Oricum, lasand asta la o parte, le urez succes celor de La Salina si astept cu interes recoltele viitoare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu