miercuri, 15 iulie 2015

Domaine Ceptura Rose 2013 - Davino

M-am intalnit prima oara cu editia 2013 a acestui vin in vara anului trecut. Si n-am fost foarte entuziasmat: licoarea avea destule calitati, dar alcoolul mi s-a parut ca acapara tot peisajul, in ciuda oricarei aerari ori raciri. Asa ca un an mai tarziu, pe teren neutru, l-am incercat din nou cu inima stransa, dintr-o sticla proaspat desfacuta.

Din fericire, lucrurile par sa fi intrat in normalitate: fructe rosii de padure, inclusiv sub forma de dulceata, un pic de vata de zahar. Oricum, miros relativ discret si, in ciuda descriptorilor, nu tocmai vulgar, probabil si fiindca are in spate o puternica vana citrica - lucru foarte nimerit de altfel. Gustul e matasos, cu note dulcege bine echilibrate de aciditate, corpolenta serioasa dar deloc neplacuta si final fin, neintruziv, in care alcoolul iese doar un pic la lumina (dar asta depinde si de temperatura de servire). Un vin foarte baubil, destul de fin in acelasi timp, foarte usor de placut, care are nevoie inca de un pic de aerare, dar in acelasi timp lipsit de orice factor interesant. "Bine facut", ca tot e la moda expresia asta, care in acest caz poate insemna si un pic artificial, sprijinit de butaforie.

85/100 dupa gustul meu, ceea ce e cam putin pentru cati bani se cer pe el. In aceasta ordine de idei, am incercat imediat dupa el si roze-ul din 2013 de la Balla Geza (care costa cam de 2,5 ori mai putin). Si care mi s-a parut mai proaspat si mai adanc in exprimare, in ciuda unei usoare rusticitati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu